Dutch /Flemish French English German Spanish
Inschrijven of registreren

Veelgestelde Vragen

Veelgestelde vragen

• V1) Waar is mijn bestelling? / Opvolging van mijn bestelling
A1) Controleer uw e-mails van SMP
Vul de nummer van je bestelling in, in de zone “tracking area” van de website of stuur ons een e-mail: services@suzukimotorcycleparts.eu
• V2) Beschikbare stock
A2) Als gevolg van het enorme aanbod van onze producten, is onze stock informatie niet altijd actueel. Soms gebeurd het dat onderdelen welke aangegeven worden als voorraad, op het moment van bestelling niet meer voorradig zijn. Dit is onvermijdelijk, maar als het een invloed heeft op uw bestelling zal U per email of telefonisch verwittigd worden. Gelieve te noteren dat de email afkomstig zal zijn van @SMP.eu adres.
• V3) Product wordt weergegeven als “Geen voorraad” op de website
A3) Dit betekent dat het product momenteel niet beschikbaar is of niet meer in het gamma aanwezig is. Gelieve ons een e-mail te sturen voor bijkomende informatie in verband met de beschikbaarheid.
• V4) Welke informatie dien ik bij de hand te hebben als ik telefonisch wil bestellen?
A4) Frame nummer (VIN) – dit is voldoende informatie voor ons verkoop team om het juiste model te identificeren. Mocht U niet kunnen beschikken over deze informatie, is de kans groot dat we U niet verder kunnen helpen.
• V5) Kan ik telefoneren voor hulp tijdens het plaatsen van een bestelling
A5) Ja, terwijl U bestelt op onze online winkel, zal uw mandje een uniek nummer toegewezen krijgen, welke zich bevindt onder de producten in uw bestelmand. Gewoon dit nummer doorgeven aan ons verkoop team en ze zullen blij zijn U te kunnen helpen. Indien U twijfelt over het onderdeelnummer, gelieve ons te telefoneren of stuur ons een e-mail met het uniek nummer van de bestelmand alvorens U de bestelling bevestigt.
• V6) Kan ik iets toevoegen aan een bestaande bestelling?
A6) Ja, Zolang de bestelling niet is verstuurd.
• V7) Worden erg extra vervoerskosten aangerekend als ik producten bijvoeg bij mijn bestelling?
A7) Neen, zolang de bestaande bestelling niet is verstuurd. Om een product bij de bestelling bij te voegen dient U het verkoop team telefonisch of per email te contacteren.
• V8) Bestelling van gelakte onderdelen
A8) Wanneer U gelakte onderdelen wenst te bestellen houdt er dan rekening mee dat U de kleurcode bij de hand heeft om te zorgen dat U de juiste kleur besteld. De kleurcode bevindt zich op de VIN plaat van het voertuig, (voor de exacte locatie van de VIN plaat verwijzen we naar handleiding van het voertuig) Het beste is om gelakte onderdelen rechtsreeks te bestellen bij ons verkoop team om zeker te zijn dat U de juiste kleur bestelt.
• V9) Kan ik de producten omruilen of terugsturen/retourneren?
A9) Ja, U kunt binnen de 7 dagen elk product naar ons terugsturen om een volledige vergoeding te verkrijgen.(mits aftrek van de portkosten). Producten dienen teruggestuurd te worden in de originele verpakking en in goede staat, elektrische onderdelen kunnen in principe niet terug gestuurd worden. Als U de producten langer dan 7 dagen in uw bezit heeft:
1) Als het product correct is geleverd maar U wilt het simpel niet meer of U hebt het niet meer nodig dan kan U dit alsnog terugsturen voor een teruggave /retour (ex portkosten). Producten dienen terug gestuurd te worden in de originele verpakking en in goede staat, elektrische onderdelen kunnen in principe niet terug gestuurd worden. U zult een administratieve vergoeding dienen te betalen van 20% van de waarde van het product.
2) Indien het product niet op correcte wijze werd geleverd, zult U een volledige vergoeding ontvangen (ex port kosten) op het moment dat wij het product ontvangen in goede conditie in ons distributiecenter. Meer informatie betreffende omruilen en terugsturen /retourneren vindt U in onze rubriek teruggave (retourneren) en terugstorting.
V10) Waarom vergoeden jullie niet de Portkosten?
A10) Portkosten worden niet vergoed daar het een verzendingskost is van uw bestelling, Indien uw bestelling geannuleerd werd alvorens deze verstuurd is verkrijgt U de volledige teruggave.
• V11) Waarom rekenen jullie BTW aan op Portkosten?
A11) Daar het een service betreft is deze onderhevig aan BTW heffing.
• V12: Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, maar jullie hebben reeds het geld geïncasseerd.
A12: We incasseren het geld niet alvorens we de volledige bestelling hebben verwerkt en alle eventuele problemen (geen voorraad etc.) zijn opgelost. Tot op dat moment blijft uw geld in de PayPal account. Gelieve regelmatig uw e-mail te checken i.v.m. met uw bestelling en informatie omtrent stock.
• V13: Ik betaal per kredietkaart, wat is de CVV2 nummer?
A13: De CVV2 (Card Verification Value 2) is een 3-cijferige veiligheidscode die geprint is op de achterzijde van uw kredietkaart, rechts van de handtekening strip. Het doet dienst als een veiligheidsmaatregel wanneer U een betaling verricht over internet.
• V14: Waarom is mijn bestelling geannuleerd?
A14: De bestelling kan geannuleerd worden door SMP als het product niet langer beschikbaar is. U zult hierover geïnformeerd worden door SMP.
• V15: Kan ik een product dat in backorder staat annuleren?
A15: Ja, U kunt een back order annuleren, gelieve te noteren dat SMP U 20% annuleringskosten gaat aanrekenen voor geannuleerde originele motorfietsonderdelen. De annuleringskosten worden aangerekend voor backorders die kunnen geleverd worden binnen de 30 dagen volgend op de datum van uw bestelling.